پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

تاریخ: 22 شهریور 1395

اولین سالگرد حادثه فجیع شهدای منا استان اردبیل برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان اردبیل ، عصر روز شنبه مراسم سالگرد شهدای منا با حضور با شکوه خانواده های محترم شهدای منا ، ایثار گران ، مسئولین استانی،نیروهای نظامی و انتظامی ، مدیریت و کارکنان حج و زیارت و اقشار مردمی  در سالن ولایت سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل برگزار گردید.

بر اساس این گزارش ، در ابتدای مراسم با شعارهای کوبنده حاضرین علیه استکبار و آمریکا و آل سعود و رژیم صهیونیستی آیین برائت از مشرکین انجام گرفت.  

بر همین اساس با تشییع سه شهید میهمان گمنام هشت سال دفاع مقدس به داخل سالن مراسم و مداحی یکی از مداحان استان ، حاضرین با لبیک و سر دادن شعار، یاد و خاطره شهیدان گمنام و شهدای منا را گرامی داشتند.   

در ادامه مراسم ،حجت الاسلام فیاضی نماینده ولی فقیه در سپاه استان ، در خصوص  شهادت شهدای منا که با حج ناتمام ، در هوای گرم و با لبهای تشنه و با زبان ذکر و لباس احرام به سوی معبود شتافتند، به ناتمام گذاشتن حج امام حسین علیه السلام در روز عرفه را اشاره و مسئله قیام عاشورا را در خصوص شهید شدن امام حسین و اهل بیت ویاران اش را به تصویر کشیدند و با شهید شدن شهدای منا توسط آل سعود ، بی کفایتی آنان را در اداره حج بیان داشتند.

حجت الاسلام فیاضی همچنین به آیه قرآن که هرکه صد سبیل از خانه خدا کند به عذاب دردناک دچار خواهد شد اشاره و گفتند: به فتوای یکی از درباریان و مفتیان آل سعود که گفته ایرانی مسلمان نیست و فرزندان مجوس هستند و دشمنی ما با ایران دیرینه است و خود را خادم حرم شریف می دانند، درحالیکه که خادم حرم شریف در منطقه جنایت می کند و مردم مظلوم بحرین را به خاک و خون می کشد و از داعش و گروههای تروریسم حمایت می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان ، در پاسخ به ادعای مفتی آل سعود بیان داشتند: هیهات من  الذله، همیشه هست، فرزندان ایران فرزندان حسین علیه السلام و فرزندان کربلا هستند. ایشان به روایتی از امام صادق(ع) اشاره و گفتند: صاحب و مولای ما می آید و کسانی که راه کعبه را می بندند از میدان بر می دارد.

روتیتر: با حضور خانواده های شهدای منا